Strategie voor Q3 bepalen in Londen

Onze Q3-meeting valt samen met onze teamreis naar Londen. De perfecte omlijsting van een serieus gesprek. Voor een adviesbedrijf investeren we veel tijd in elkaar. Dat helpt ons om een stevig team te zijn dat op elkaar kan bouwen.
Datum
9 juli 2019
Auteur
Geeke van Bruggen
Organize Agile

Setting the stage: Founders talk

Via onze plaatselijke vriend Ryan Behrman, Agile Coach uit Londen gespecialiseerd in agile transformaties, vinden we een fijne plek om bij elkaar te komen, een koele oase in het zomerse Londen met frisse lucht, goede catering en – ook belangrijk – voldoende plek aan de muur. Onze founders trappen af met een scherpe analyse van hoe we ervoor staan: ze hebben onderzoek gedaan naar klanttevredenheid, onze teammetric erbij gepakt en de cijfers op een rijtje gezet. Veel is herkenbaar, maar een aantal zaken is ook volledig nieuw. Dat is even wennen!

  • Gidion: “we moeten zorgen dat we de boel nu op orde hebben, maar ook vooruit blijven kijken”
  • Nienke: “ik vind het belangrijk dat iedereen weet hoe we ervoor staan, zodat iedereen daar ook de gewenste invloed op uit kan oefenen”

Aan de slag met Ecocycle-planning

Na deze voorzet gaan we aan de slag met Ecocycle-planning. Met een goede afwisseling tussen introspectie, werken in groepen en gezamenlijke analyse plotten we onze werkzaamheden op de Ecocycle en maken we de balans op. We zijn het met elkaar eens dat we goed zijn in ons vak (trainen, coachen) en dat we elkaar en elkaars kwaliteiten goed kennen. We werken steeds meer samen binnen klussen en dat levert veel energie op! Om ook in de toekomst goede zaken te blijven doen moeten we investeren in onze zichtbaarheid. Daarnaast vinden we met elkaar dat we beter moeten worden in het onderhouden van onze bedrijfsvoering.

ecocycle

 

Wat levert een strategisch gesprek op?

We spreken vier dingen met elkaar af:

    1. We gaan ons samen inzetten voor online content;
    2. We maken ons productenportfolio inzichtelijk;
    3. We willen werken van een transparante en geprioriteerde backlog;
    4. We zijn samen verantwoordelijk voor een gezonde bedrijfsvoering en hebben daarvoor een gedeeld inzicht in onze inkomsten en uitgaven nodig.

Een mooie en doorleefde ambitie voor het aankomend kwartaal. 

Terug: aan de slag in onze eigen Obeya!

Het is vrijdag, de eerste teamdag na ons Londen-avontuur. Eén voor één komen we ons kantoor binnen. Wat een muur! Ons kantoor is omgetoverd tot een ware obeya. Een contentkalender en content backlog zorgen ervoor dat er altijd iets online te vinden is en ons productenportfolio laat zien welke concepten en producten we nu “in de lucht hebben”, welke nieuwe ideeën er zijn en wat we uitbroeden. Zo pakken we de zaken waarvan we het belang met elkaar hebben onderstreept meteen op. Dat is goed thuiskomen!

“Obeya is Japans voor grote kamer. Een obeya is een centrale ruimte met relevante en actuele strategische informatie die voor iedereen toegankelijk is. Strategie en operatie op één plek visueel maken nodigt uit om steeds de vertaling van strategie naar operatie te maken en om de strategie continu te scherpen aan de praktijk.” 

 

 

Teamreis Londen

Voor alle insights over onze teamreis, lees de blog van onze nieuwste collega Saskia met als hoogtepunten de ken-je-collega-quiz, onze bucket-list verkiezing een nerf-gun gevecht en de ballenbak.

nerf gun

 

Meer lezen over hoe we samenwerken?

Geeke van Bruggen